Juridik | Kundvård och service | 42 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Denna utbildning innehåller lagkravskunskaper för alla medarbetare som någon gång tar emot ett klagomål från en kund. Enligt lag har den som har kundkontakt en skyldighet att upplysa kunden om vart kunden ska vända sig om hen inte är nöjd. En basutbildning som de flesta arbetsplatser måste ha på plats, full compliance hos medarbetarna.
Utbildningen lär dig att se dina kundklagomål som en positiv resurs för företaget. Samtidigt kan du även ta ett större samhällsansvar genom att göra kundnytta. Utbildningen ger insikt i de konsumentskydd som finns och hur du kan förstärka dessa samt marknadsföra varumärket och öka såväl lönsamhet som kundnöjdhet.
Utbildare Carina Moss presenterar kursens innehåll och upplägg.
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 42 minuter)I det här delmomentet går Carina Moss igenom vad konsumentskydd omfattar och vilka myndigheter man kan vända sig till.
Utbildare: Carina Moss
Längd: 10 minuter (Utbildningens totala längd: 42 minuter)
Utbildaren tar upp regler som gör det enkelt och tydligt för företag att organisera sin klagomålshantering.
Utbildare: Carina Moss
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 42 minuter)
Det här momentet visar vilka operativa risker som finns.
Utbildare: Carina Moss
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 42 minuter)
I det avslutande delmomentet går utbildaren in på den praktiska tillämpningen av klagomålshantering.
Utbildare: Carina Moss
Längd: 14 minuter (Utbildningens totala längd: 42 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Moss inspiration utbildar bank, finans och försäkring i klagomålshantering och kring de lagar och regler som gäller för branschen där EU och Finansinpektionen ställer krav på medarbetare som har kundkontakter. Moss inspiration har drivit många projekt där företag ökat sin lönsamhet, sparat kostnader och utvecklat medarbetare till att brinna för att göra kunder mer nöjda.
Carina Moss brinner för att skapa lönsamhet genom bättre kundvård och mer strategiskt arbete kring att kartlägga kundklagomål. Hon arbetar dagligen med att utbilda medarbetare med kundkontakt. Hon sitter med i samarbetet för klagomålshantering som drivs av landets största bank och försäkringsbolag. Flera av Carinas projekt har skapat stor lönsamhet och idag utbildar hon medarbetare i finanssektorn kring innebörden av EU:s och Finansinspektionens nya regelverk.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Klagomålshantering och konsumentskydd - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Klagomålshantering och konsumentskydd - Grundkurs har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Klagomålshantering och konsumentskydd - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Klagomålshantering och konsumentskydd - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Klagomålshantering och konsumentskydd - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in