Inköp | Marknadsföring | 2 timmar och 35 minuter
Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning
Utbildningen är framtagen för att möta de utmaningar och den komplexitet som den moderna marknadsavdelningen står inför. Ökad komplexitet i kommunikation, krav på bevisbörda och starkare effektkrav är bara några av alla utmaningar som du måste förhålla dig till.
I utbildningen får du lära dig att bli en riktigt bra reklamköpare och att skapa en kampanjplan stark nog för att du inte ska behöva anlita en byrå. Utbildningen passar dig som inte har någon tidigare erfarenhet av reklaminköp men är även tänkt som fortbildning för dig som arbetar med extern kommunikation.
Kursen Reklamköpare inleder med att besvara frågan: Hur blir man en bra reklamköpare? Utbildare Gunilla Bergh ger 10 tips på vad vi kan göra för att lyckas med upphandling av marknadskommunikation och lägger en grund med bra kunskaper inför utbildningens kommande avsnitt.
Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 55 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 35 minuter)
Grunden för marknadskommunikationen är den kampanjplan du upprättar och som du sedan ofta i realtid behöver förhålla dig till i takt med att du ser resultatet av dina insatser. I detta kursavsnitt får vi lära oss allt vi behöver veta kring hur man skapar en riktigt framgångsrik kampanjplan.
Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 28 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 35 minuter)
Detta kursavsnitt handlar om hur vi mäter resultatet av vår kampanj, identifierar mål, målgrupper och aktiviteter samt hur vi får ut det mesta ur vår budget. Vi får lära oss grundregler och hur vi bör tilltala våra tilltänkta kunder.
Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 54 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 35 minuter)
Gunilla Bergh avslutar utbildningen med att ge oss svar på hur marknadsavdelningarnas arbete förändras och hur vi bör förhålla oss till det för att bli framgångsrika. Vi får en genomgång kring de utmaningar marknadsavdelningar står inför, hur vi kan leverera billigare, snabbare och effektivare marknadsföring och hur vi förhåller oss till kampanjplaner i realtidskommunikationens värld. I kursavsnittet lär vi oss även hur vi kan arbeta med leverantörer och avtal samt hur vi kan använda vår egen interna personals kompetenser för att få mer kommunikativ effekt till lägre budget.
Utbildare: Gunilla Bergh
Längd: 18 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 35 minuter)
Det finns inget kursmaterial till denna utbildning.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Engage Marketing är landets ledande företag att hjälpa organisationer välja reklambyrå mot kommersiell marknad eller LOU-upphandlingar. Utbildningsaktören Engage Marketing utvecklar marknadsavdelningar till att bli bättre reklamköpare, leverera bättre kampanjer och skapa mervärde för den interna organisationen.
Gunilla Bergh är Sveriges främsta rådgivare kring upphandling av reklam. Många har stött på Gunilla som utbildare och programansvarig på Berghs School of Communication eller på någon av de byråer där hon varit verksam som byråchef. Med 25 års erfarenhet från landets ledande reklambyråer är hon idag ofta anlitad som seniorkonsult av de företag som vill få ut mer effekt ur sina samarbeten med byråer.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Reklamköpare måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Reklamköpare har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Reklamköpare och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Reklamköpare måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Reklamköpare måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in