Från prospekt till möte - Del 2 - Utbildning online

Från prospekt till möte - Del 2 - Utbildning online

- Nyhet - | Arbetsmarknad | 16 minuter

Motsvarar 2 timmar lärarledd utbildning

Beskrivning

Utbildningen syftar till att förklara hur du kan identifiera och kartlägga potentiella idealkunder. Den består av två delar med fokus på prospektering av kundkontakter och hur man på ett personligt anpassat sätt kan gå från prospekteringsfasen till konkreta bokade möten.

Kompetensmatchning handlar om att hitta hållbara matchningar och att lyssna till behoven, både hos arbetsgivare och arbetssökande. Ett bokat möte är ett viktigt steg på vägen till att identifiera de behov som du kan hjälpa till att lösa.

Del 2 är inriktad på konkreta tips och verktyg att använda i den aktiva kontakten och vid bokningen av mötet.

Publicerad: 2024-09-03

Innehåll

  • Systematisk prospektering
  • Effektiv mötesbokning
  • Förberedelse av möten
  • Genomförande av kundmöten
  • Användning av SAM-besök
  • Kommunikationsfärdigheter
  • Personalutveckling och feedback
  • Balansering av arbetsuppgifter

Delmoment

0. Introduktion till kursen Från prospekt till möte - Del 2

Utbildare Hossei Seddiqi presenterar kursens innehåll och upplägg.

Under fliken "Kursmaterial" hittar du alla uppgifter och resurser som hör till kursen.

Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 16 minuter)

1. SamtalsstrukturProva!

I detta delmoment går utbildaren igenom hur man effektivt förbereder och genomför en kundkontakt eller bokningsaktivitet via telefon, email eller personligt möte.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 16 minuter)

2. Kalla samtal

I detta delmoment utforskas strategier för att effektivisera användningen av telefon som verktyg i försäljningssammanhang, särskilt genom att undvika traditionella kalla samtal och istället fokusera på riktade och förberedda kontakter med noggrant utvalda prospekt.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 16 minuter)

3. Sambesök

I detta delmoment utforskas konceptet och strategierna kring, där säljaren tar med en kollega, säljstöd, eller en chef till kundmöten.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 16 minuter)

4. Hållbart och effektivt arbetssätt i mötesbokningar

I detta delmoment fokuseras det på förberedelser inför möten som ett avgörande steg för att framgångsrikt omvandla bokade möten till produktiva samarbeten.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 16 minuter)

5. Sammanfattning

I det avslutande delmomentet sammanfattar utbildaren kursen.

Utbildare: Hossei Seddiqi
Längd: 1 minut (Utbildningens totala längd: 16 minuter)

Kursmaterial

För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.


Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.


Samtliga priser är angivna exklusive moms.


Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Från prospekt till möte - Del 2 och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Från prospekt till möte - Del 2 måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Från prospekt till möte - Del 2 1172 1 285 Lägg i varukorg

Kontakt