Affärsutveckling | Data och IT | Kundvård och service | Marknadsföring | 53 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
I den här utbildningen får du lära dig hur du med verktyget Google Analytics kan få din hemsida att främja dina affärsmål. Utbildningen visar hur du hittar din webbstatistik och hur du gör för att förstå, analysera och använda informationen till din favör. Genom att granska webbstatistiken får du förståelse för vilka dina kunder är och hur de beter sig på din hemsida, hur kundernas beteende förändras utifrån vilken enhet de surfar från, vilka marknader du bör rikta dig mot och vilka marknadsföringskanaler som kan öka trafiken till din hemsida. Du får även lära dig om konvertering och hur du kan öka konverteringsgraden för att nå dina affärsmål.
Utbildare Roger Elverskog presenterar kursens innehåll och upplägg.
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)I delmomentet förklarar Roger hur du installerar Google Analytics på din hemsida eller undersöker om det redan finns installerat.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet förklarar Roger hur du kollar besöksstatistiken på din hemsida.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet visar Roger hur du kan använda Google Analytics för att förstå hur besökarna beter sig på din hemsida.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet förklarar Roger hur du använder kalendern för att göra jämförelser.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet tar Roger upp hemsidans syfte.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet visar Roger hur du lär känna dina besökare bättre.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet förklarar Roger hur du kan undersöka vilka marknader som dina besökare finns på.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet visar Roger hur besökarnas beteende förändras beroende på vilken enhet de surfar på.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet visar Roger hur du kan spåra kunder och prospekt på din hemsida.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet går Roger in på hur du undersöker närmare varifrån dina besökare kommer.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet förklarar Roger vad du ska tänka på avseende trafik från sociala medier till din hemsida.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I delmomentet visar Roger vad du bör tänka på avseende dina mest besökta sidor.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
I det avslutande delmomentet summerar utbildaren kursen och delar med sig av råd kring hur du kommer vidare.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 53 minuter)
Det finns inget kursmaterial till denna utbildning.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Roger Elverskog e-marknadsföring AB ger kurser i kommunikation och marknadsföring på nätet. Företaget guidar dig genom användning av sociala medier, e-handel, webbanalys och skapande av ett digitalt avtryck som attraherar besökare till din hemsida och får dem att stanna kvar.
Sedan 1996 har Roger Elverskog hjälpt hundratals företag med reklam och kommunikation på nätet. Roger driver eget företag inom internetmarknadsföring och utbildar i ämnet.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Google Analytics - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Google Analytics - Grundkurs har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Google Analytics - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Google Analytics - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Google Analytics - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in