Internetmarknadsföring - Grundkurs

Internetmarknadsföring - Grundkurs

Internetmarknadsföring - Grundkurs

Data och IT | Marknadsföring | 1 timme och 9 minuter

Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Internetmarknadsföring - Grundkurs ger dig insikter om hur och när du kan använda olika sorters marknadsföringsmetoder på Internet. Utbildningen guidar dig genom val av kanaler och skapar förståelse för effekterna av de fyra huvudområden sökordsmarknadsföring, annonsering, sociala medier och e-postmarknadsföring. Genom utbildningen lär du dig vilka typer av produkter och tjänster som fungerar var i de viktigaste områdena inom internetmarknadsföringen.

Utbildningen passar marknadschefer och marknadsassistenter samt webbansvariga och webbredaktörer inom företag och organisationer som vill lära sig mer om effektiv marknadsföring på Internet.

Innehåll

  • Från traditionella till digitala medier
  • Förutsättningar för reklam på nätet
  • Att välja marknadsföringskanaler
  • Internetmarknadsföringens fyra huvudområden
  • Sökordsmarknadsföring
  • Sökordsoptimering
  • Att lyckas med annonsering
  • Marknadsföring i sociala medier
  • E-postmarknadsföring
  • Att skapa ett digitalt avtryck

Delmoment

1. Block 1 Förutsättningarna för att göra reklam på nätet

I det inledande delmomentet presenterar Roger Elverskog kursens innehåll och upplägg. Han går även igenom hur den stora utbredningen och tilliten till Internet som verktyg i vardagen gör att marknadsförarna nu måste skifta fokus från traditionella till digitala medier. Hur denna utveckling skett och att det är ett digert kunskapsområde illustreras med ett exempel.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

2. Block 2 Digital reklam vs. traditionell reklam

I grunden har reklamen haft samma uppgift i alla tider, det är bara kanalerna som skiftar. Men det finns viktiga skillnader som man ändå måste tänka på som marknadsförare och de presenterar Roger i det här delmomentet.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

3. Block 3 Sökmarknadsföring - Google Adwords

I delmomentet går Roger igenom internetmarknadsföringens fyra huvudområden och vad som styr vilket man satsar mest på. Han reder även ut hur sökordsannonser fungerar och när det passar att använda sig av det.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 13 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

4. Block 4 SökordsoptimeringProva!

I delmomentet förklarar Roger sökordsoptimeringen, vad som påverkar hur högt upp i sökmotorerna ens egen hemsida kommer.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

5. Block 5 Annonsering

Du har kortare tid på dig med läsaren på nätet än läsaren av en annons i tidningen. Roger förklarar vad du behöver göra för att lyckas med annonseringen på nätet.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

6. Block 6 Marknadsföring i sociala medier

Marknadsföring i sociala medier handlar i första hand om att vårda de kunder du redan har. Hur du framför ditt budskap är viktigt för att få effekt i sociala medier och Roger delar med sig av råd kring detta.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

7. Block 7 E-postmarknadsföring

E-postmarknadsföring kan lätt upplevas som störande spam av mottagaren. I det här delmomentet får du några enkla tips som du bör ha med dig när du funderar på att börja sälja mer med e-postreklam.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

8. Block 8 Välj kanaler, tänk digitalt avtryck!

I det avslutande delmomentet går Roger igenom hur du ska välja kanaler utifrån kundens engagemang, för att skapa ett digitalt avtryck.

Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 10 minuter (Utbildningens totala längd: 69 minuter)

Extramaterial

Det finns inget extramaterial till denna utbildning.

Anteckningar

För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.


Interagera

För att kunna interagera med utbildaren och andra deltagare i denna utbildning måste du först köpa den samt logga in.

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom och visar att du har kunskaperna.


Samtliga priser är angivna exklusive moms.


Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Internetmarknadsföring - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Internetmarknadsföring - Grundkurs måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Internetmarknadsföring - Grundkurs 264 1 2700.0 Lägg i varukorg

Kontakt