Data och IT | Marknadsföring | 1 timme och 9 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Internetmarknadsföring - Grundkurs ger dig insikter om hur och när du kan använda olika sorters marknadsföringsmetoder på Internet. Utbildningen guidar dig genom val av kanaler och skapar förståelse för effekterna av de fyra huvudområden sökordsmarknadsföring, annonsering, sociala medier och e-postmarknadsföring. Genom utbildningen lär du dig vilka typer av produkter och tjänster som fungerar var i de viktigaste områdena inom internetmarknadsföringen.
Utbildningen passar marknadschefer och marknadsassistenter samt webbansvariga och webbredaktörer inom företag och organisationer som vill lära sig mer om effektiv marknadsföring på Internet.
I det inledande delmomentet presenterar Roger Elverskog kursens innehåll och upplägg. Han går även igenom hur den stora utbredningen och tilliten till Internet som verktyg i vardagen gör att marknadsförarna nu måste skifta fokus från traditionella till digitala medier. Hur denna utveckling skett och att det är ett digert kunskapsområde illustreras med ett exempel.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
I grunden har reklamen haft samma uppgift i alla tider, det är bara kanalerna som skiftar. Men det finns viktiga skillnader som man ändå måste tänka på som marknadsförare och de presenterar Roger i det här delmomentet.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
I delmomentet går Roger igenom internetmarknadsföringens fyra huvudområden och vad som styr vilket man satsar mest på. Han reder även ut hur sökordsannonser fungerar och när det passar att använda sig av det.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 13 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
I delmomentet förklarar Roger sökordsoptimeringen, vad som påverkar hur högt upp i sökmotorerna ens egen hemsida kommer.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
Du har kortare tid på dig med läsaren på nätet än läsaren av en annons i tidningen. Roger förklarar vad du behöver göra för att lyckas med annonseringen på nätet.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 7 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
Marknadsföring i sociala medier handlar i första hand om att vårda de kunder du redan har. Hur du framför ditt budskap är viktigt för att få effekt i sociala medier och Roger delar med sig av råd kring detta.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
E-postmarknadsföring kan lätt upplevas som störande spam av mottagaren. I det här delmomentet får du några enkla tips som du bör ha med dig när du funderar på att börja sälja mer med e-postreklam.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
I det avslutande delmomentet går Roger igenom hur du ska välja kanaler utifrån kundens engagemang, för att skapa ett digitalt avtryck.
Utbildare: Roger Elverskog
Längd: 10 minuter (Utbildningens totala längd: 1 timme och 9 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Roger Elverskog e-marknadsföring AB ger kurser i kommunikation och marknadsföring på nätet. Företaget guidar dig genom användning av sociala medier, e-handel, webbanalys och skapande av ett digitalt avtryck som attraherar besökare till din hemsida och får dem att stanna kvar.
Sedan 1996 har Roger Elverskog hjälpt hundratals företag med reklam och kommunikation på nätet. Roger driver eget företag inom internetmarknadsföring och utbildar i ämnet.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Innan du kan starta utbildingen Internetmarknadsföring - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenUtbildningen Internetmarknadsföring - Grundkurs har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Internetmarknadsföring - Grundkurs och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Internetmarknadsföring - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Internetmarknadsföring - Grundkurs måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in